Tuesday, March 31, 2009

bapak aku instinct kuat

habis kelas aku gerak ke PP (pusat pelajar)
nak cucuk duit. dompet dah nipis gilak.
PP kalu dekat xpe. hiuh. ni kalo dh jalan jaoh lepas tu mesin ATM out of service, mmg siap kao nnti.
(aku meratib sendirian.) nasib menyebelahi aku. dpt la kuarkan daun warne biru kt ATM.
jalan semula ke PKP. tunggu bas nak balik umah sewa. hidup yang sgt independent.
dlm hati asik berfikir. hari ni 30 mac. bapak aku mesti dah gaji. aha. peluang baik nak dpt rzeki.
tp tu cume monolog dalaman. belum ada semangat kental nak SMS abah nak mintak duit.
dah setengah jam aku menunggu bas. hati asik berfikir tentang abah. sihat ke dia? dah makan ke dia? bz ke dia?
rupa nya dalam masa yang sama, abah pon berfikir tentang aku.
buktinya, henfon aku berbunyi tika aku mengelamun tentang abah.

"salam kurin. apa khabar? dah makan? makan lauk apa hari ni? (SMS orang tua... bahasa baku)

aku selalu rasa sebak bile abah tetiba bg msg mcm nie. thanx abah. i thought that u never think of me. love u. muah.
lambat aku membalas.

"kurin belum makan lagi. xsehat sgt. semalam demam. ni baru habis kelas."
aku fikir, ini peluang baekk. nak mintak uang. uhu. ade jugak sifat nakal dikala kesedihan.

"abah, duit belanja kurin dah habis. nanti abah bank-in ye?"










aku fikir. mesti abah geleng kepala bila bace message aku nie. ahak.

7 comments:

  1. mesti dia nyesal msg ko hahahhaha. tapi memang alahai msgnya. aku pun sebak!

    ReplyDelete
  2. 2ween ..aku taw ko sedey bacer cite tg abah kay perempuan simpanan tu ..
    aku pon sebak jugak okeyh..huhuhu
    dh dpt RM nanti blanje aku lak keyh ahahah

    ReplyDelete
  3. dyla ~ abah aku mmg menyedihkan orang nye.
    ayong ~ ko dpt lagi byk.. 150.. huhu belanje belanje..

    ReplyDelete
  4. hahaha. tuh la. cm bro ak
    msj sentting baek mula2 second

    wit dh habeh haha

    standard lar

    ReplyDelete
  5. abah kamu sama seperti abah saya :)

    ReplyDelete
  6. i faham sangat. :)

    especially mesaage tulisan baku tu

    ReplyDelete