Monday, June 22, 2009

the day has come

student. sangat similar dengan masalah uang. uang yang sampai mati tidak akan cukup.
bila masalah uang tiba, mula lah aku menggelabah dan perasaan berbaur takut bercampur aduk bagai air batu campur (ais kacang pun boleh lah). takut sebab apa? takut nak send message pada orang tua di kampung. mahukan uang.

terkadang aku berfikir untuk extend semester. untuk menampung hidup di unisel yang serba mahal. agaknya staf kat unisel ni ingat student kat sini kaya raya agaknya. kalau kaya raya buat apa aku nak belajar dalam negara. baik pergi oversea. kan kawan2?. ok sambung semula. aku selalu fikir nak extend dan cari pekerjaan. cari uang. takmau susahkan encik zaini mustafa.
nak jual laptop yang ada. nak jual handphone sony K660i aku. nak jual semua. tapi tak termasuk maruah diri. itu bodoh namanya.

nak join direct selling? tapi aku tak rajin nak cari downline. dan maybe tiada student yang berminat lagi dengan semua tu. lapuk. apa harus aku buat untuk cari uang? buka bisnes di ground floor hostel? bisnes apa? jual CD movie ok tak?

blur menguasai minda

15 comments:

  1. aku pun dah nak stat buat bisnes. bisnes design kad raya moden design kad cinte namecard hahahaha. -.- relax2. buat part time ah ujung minggu?

    ReplyDelete
  2. haha
    kalu aku ade transport, xpe beb.
    ini xkn aku nk menapak. wuhu~

    ReplyDelete
  3. jangan jual barang yg ada. jgn start MLM bodoh.

    kalau laki, aku cakap jual rokok.
    kalau perempuan, nak cakap jual apa? haha

    CD movie? oh come on. aku buat niaga tu dan mp3 zaman aku form5. skrg org pinjm lagi ramai lah.

    apa pun. semua bisnes perlu modal. kau tgh kosong skrg, start saving up.

    ReplyDelete
  4. nak saving, but i have to attend a course for that how-to-save-your-money. hahaha
    aku boros doh.

    ReplyDelete
  5. kureen. consult dyla.

    ReplyDelete
  6. erm..
    aq xtaw lar.xpenah wat bisnes.
    nasihat aq jgn pinjam ah long suda.
    hehe

    ReplyDelete
  7. gile doeh nak pinjam ah long
    kang aku kne ikat kat tiang.
    huhu

    ReplyDelete
  8. ko wat tuisyen r ...
    cari duit...
    xpon..jual assignment..hhaha
    :P
    dun take it siyez..aku pon xtawu r kuren..
    :P
    pk2....

    ReplyDelete
  9. kadang2 terpikir gak nak amik upah buatkan assignment org
    haha
    gile kan?

    ReplyDelete
  10. xde r...
    x gila pun...
    ko jd lg pandai sambil dapat kumpul duit :)
    huhu..
    try lah :P

    ReplyDelete
  11. huhuh
    kalo cmni aku buat kije amik upah buat assignment org jek lah!
    huhu
    senang...

    ReplyDelete
  12. hehe..
    cam bez gak tuh amek upah wat assignment owg.
    aku nk anta asgmnt aku leh?? hahah

    ReplyDelete
  13. haha
    xkan kau nak hanta assignment kau kat aku
    haha
    pakai pos?
    xpun email jep
    oleh kerana kau dari penang, aku charge 50hengget untuk 1 assignment
    hahahahaha

    ReplyDelete
  14. foundation dulu yaya pnah jual keropok2 yg 20sen tu. maggie.. air 3 in 1.. tp rolling nye lambat. tp at least dpt la duit.hehe.

    ReplyDelete
  15. oo yeke yaya
    tapi mak yaya ade kdai runcit
    senang lah kot nk dpt supply
    hehe

    ReplyDelete