Friday, November 20, 2009

menghabiskan sisa sisa hidup dengan...

semalam maklong gua balik dari kerja terus terjah gua yang tengah sibuk bace belog pipi.

" ha, kureen ade. jap lagi bawak maklong pegi gunting rambut kat nyonya masai boleh?"

gua pun angguk je lah walaupun hasrat hati berat nak tinggalkan belog. bwekk. kenapa nyonya yang jadi pilihan maklong gua untuk gunting rambut? makcik uluk kat peringkat satu tu dah tutop kedai ke? hmm semua tu gua tak mampu jawab. sampai di kedai nyonya pilihan maklong gua, gua pun steady bukak majalah style style rambut kat kedai tu. habis selak, gua dongak gua tengok maklong gua belum siap didandan macam askar lagi. takpe lah. gua tunggu.

gua tengok kat sebelah kerusi maklong gua duduk tu ade mat kewl tengah buat rambut. gua syak, rambut dia nak buat tu style mohawk. lepas tu gua tengok nyonya tu tengah highlight rambut beliau. setelah siap sapu pewarna rambut, nyonya mengundurkan diri untuk memberi mase pade rambut beliau meresap warne warne tersebut. mat kewl tu bosan agaknya. tu lah, gua dah suruh nyonya nie bukak stesen radio fly fm. ni tak. entah opera cina mane die bukak. gua pun dengar je ah. gua dengan warga dalam salon tu pun dengar saje ape yang DJ cina tu mencarut. tiba - tiba ade lagu rancak. gua pun macam nak goyang kepale. tapi gua tahan. steady. mane gua layan lagu lagu mencarut nie woi. haish. tibe tibe gua tengok mat kewl tadi bukak majalah depan mate die. then dia bace. lagu rancak belum habis lagi. gua tengok kaki mat kewl tu main hentak hentak ikut rentak.

fuhh! mamat ni layan lagu cina pulak. gua tengok dia pastu gua nak tergelak. tapi gua kaver. dia pun dah nampak gua nak tergelak. dan dan lah dia stop goyang kaki. ceh. akhirnya bocor rahsia lu selama ni memang layan lagu cina. padahal muka jawe.

6 comments: